Thursday, April 2, 2015

wifi utm dan mentol thomas edison

Pada suatu hari...

Tiba-tiba rasa bersemangat nak belajar. Bukan senang nak dapat semangat ni. Tanpa buang masa, aku pun terus turn on laptop aku.

Hmm. Nak kena cari journal baru ni. So kenalah online dulu.

Hmm. Guna wifi utm lah.

Aku pun connect lah.

"Limit reached. The service is temporarily unavailable, please try again. If this issue persists, please contact support. Error code: 402."

Mengikut firasat aku, ini maknanya ramai sangat yang online simultaneously....kot.

Tapi aku tak putus harap sebab benda ni dah selalu jadi. Pernah aku connect banyak kali, ada lah dalam puluh2 kali, baru lah connected. So, this time pun aku teruskan juga klik connect, dan connect, dan connect.

Tapi tak sangkut jugekkk. Aku hampir bengkek dan putus asa.

Tiba-tiba kisah Thomas Edison yang buat eksperimen mentol sebanyak beribu-ribu kali tu melintas kat fikiran aku. Usaha beliau sungguh mengkagumkan.

Disebabkan itu aku jadi terus bersemangat untuk terus berusaha dapatkan wifi utm tu. Aku teruskan lagi klik connect, dan connect, dan connect....kalau boleh beribu2 kali macam Thomas Edison.

Akhirnyaaaaa
......
......
......
......
......
......
......
......
......
......
......
......
......

Tak berjaya jugak. (Padahal baru try connect berapa kali je tu)

Akhir kata, aku pun online guna broadband. Lupa pulak kitew ade broadband. ( -.-)"

Sekian hikayat rakyat marhaen~~~




                        

No comments: